Najczęściej zadawane pytania - UWAGA !!! NIE KLIKAJCIE W LINK "POBIERZ TERAZ" KIERUJĄCY DO OLLANDO !!!

Do czego służy aplikacja?

Wirtualny Alkomat oblicza zawartość alkoholu we krwi w zależności od tego ile wypiliśmy alkoholu.

Jakie czynniki program bierze pod uwagę podczas obliczeń?

Program bierze pod uwagę rodzaj i czas spożywania napojów alkoholowych oraz cechy osoby pijącej, takie jak np. płeć, waga, wzrost, szybkość trawienia alkoholu.

Program wyświetla wynik na bieżąco, czy mogę sprawdzić ile będę miał promili o konkretnej godzinie, powiedzmy jutro rano?

Tak. W menu programu możesz wybrać opcję "Symuluj do … ", a następnie "Do konkretnej godziny". Jeśli chcesz wytrzeźwieć do np. godziny 8:00 następnego dnia wybierz odpowiednią datę i godzinę. Przed wypiciem kolejnego napoju dodaj go do listy wypitych i zobacz czy o podanej godzinie będziesz już trzeźwy.

Czy w programie wyświetlana jest informacja, o której godzinie będę trzeźwy?

Tak. Na samej górze wyświetla się informacja, o której godzinie będziesz trzeźwy.

Czy w programie istnieje jakaś baza zdefiniowanych alkoholi?

Tak. W programie zdefiniowanych jest ponad 200 różnych alkoholi, większość to piwo.

Co zrobić jeśli piję alkohol, którego nie ma na liście?

Bazę alkoholi można dowolnie modyfikować. Możesz dodać napoje, których nie ma w bazie, zostaną one zapamiętane.

Czy baza danych będzie się powiększała wraz z nowymi wydaniami programu?

Tak. Staram się dodawać nowe alkohole wraz z każdą nową wersją programu. Po aktualizacji aplikacji użytkownik zostanie zapytany czy chce zaimportować nowe napoje. Istniejące napoje nie zostaną zmienione, jednak te skasowane przez użytkownika mogą się ponownie pojawić.

Czy jeśli nie wybiorę aktualizacji bazy danych to mogę później się na nią zdecydować?

Tak. W menu głównym programu wybierz "Ustawiania", a potem "Importuj nowe alkohole".

Wykres na ekranie głównym jest mały, mogę go powiększyć?

Kliknięcie wykresu spowoduje otwarcie go na całym ekranie.

018.png
Eliminacja 0.18 promila na godzinę
018-W.png
Eliminacja 0.18 promila na godzinę
019-W.png
Eliminacja 0.19 promila na godzinę

Czy program pokazuje rzeczywistą zawartość alkoholu we krwi?

Prawdziwe wyniki daje tylko badanie krwi, nawet pomiar prawdziwym alkomatem nie jest dokładny. Program nie bada krwi ani wydechu a tylko oblicza zawartość alkoholu na podstawie podanych danych. Podanie przez użytkownika płci, wagi i wzrostu nie stanowi problemu, problemem jest podanie prawdziwej szybkości eliminacji alkoholu z organizmu. Można go mniej więcej oszacować jeśli ma się dostęp do prawdziwego alkomatu. Jednak należy wziąć pod uwagę, że szybkość eliminacji alkoholu zależy od wielu czynników i każdego dnia może się nieznacznie różnić. W moim przypadku jest to wartość od 0.18 do nawet 0.23 promila na godzinę. Najlepiej ustawić najmniejszą znaną wartość. Poniżej przedstawiam kilka wykresów symulacyjnych programu z naniesionymi prawdziwymi wynikami z alkomatu.

Inne przykładowe wykresy:
wykres1.png wykres2.png

web statistics

O ile nie zaznaczono inaczej, treść tej strony objęta jest licencją Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License